نوید جعفری

یادداشت های هنری، فرهنگی و اجتماعی نوید جعفری

نوید جعفری

یادداشت های هنری، فرهنگی و اجتماعی نوید جعفری

نوید جعفری

یادداشت های فرهنگی و هنری
نویسنده: نوید جعفری
« کارگردان، طراح و بازیگر تئاتر»
منتشر شده در:
رسانه مستقل هنرپارس ، خبرگزاری مهر، خبرگزاری پیام خبر، رسانه نگاه پارس ،شبکه هنر شیراز ، سایت ایران تئاتر

🔻https://navidart.blogsky.com/
🔺https://www.namasha.com/Navidjafari/
https://www.instagram.com/honare.pars
https://www.instagram.com/navidjafari_art

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

سریال های که پیش از مردن باید ببینیم

شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۱۴ ب.ظ

 

«سریال هایی که پیش از مردن باید ببینیم »

شاید همان سنت قدیمی پاورقی نویسی در مجلات بود که پایش به تلویزیون ها باز شد و سریال شکل گرفت یا اینکه نویسنده ها قصه هایی بلندی نوشتند که نمیشد در یک فیلم خلاصه اش کرد و سریال شد.

در هر شکل امروزه سریال ها بخش جدا نشدنی از زندگی ما هستند و بخش عمده ای از کنداکتور پخش کانال های دولتی و کابلی را به خود اختصاص داده اند .

سریال

 

 

در این میان اما برخی سریالها اقبال عمومی بهتری دارند و برخی در حد همان دوران گذرای پخش باقی مانده اند.

تا چند سال قبل همه سریال بینی ما خلاصه میشد در سریال های مناسبتی و هفتگی تلویزیون داخلی ، بعدها با رشد سریال سازی در رسانه های تصویری پای کارگردانان به نام تر و بازیگران بهتر و صد البته موضوعاتی خارج از فضای رسانه داخلی هم به جذابیت و رشد این مجموعه ها افزود با اینهمه همچنان در نظرخواهی ها سریال های قدیمی پیشتازند و بعید نی دانم بتوان سریالی را در جایگاهی بالاتر از دایی جان ناپلئون در تلویزیون خودمان تصور کرد.

این مقدمه را کفتم تا شرایط خودمان را بهتر تشریح کرده باشم که بحث اصلی ما میل شدید به دیدن سریال های خارجی است.

اینکه چه عواملی باعث میشود یک سریال مرزهای کشورش ، قاره اش و جهان را درنوردد و همه را مشتاق دیدن کند.

شاید نخستین سریالی که بصورت سی دی دست به دست میشد، سریال lost بود سریالی که گل کرده بود به ما هم رسید هرچند برای یکی دو فصل آخرش و دیدنش خون دلها خوردیم.

لاست روایت تازه ای بود ، روایتی تخیلی از جهانی گمشده با آدمهایی گمگشته که هر کدام با خصوصیاتی متمایز شبیه خود ما بودند ، حتی بادم هست در همان دوران برخی مجلات با راه اندازی روانشناسی زرد و تحلیل شخصیت ها به شما می گفتند شبیه کدام شخصیت هستید.

طیف دوم سریال ها با دوبله فارسی با گسترش شبکه های فارسی زبان ماهواره ای راه افتاد سریال های کره ای و امریکای جنوبی فارسی وان و بعدها سریال های هندی پی ام سی تا سریال های ترکیه ای کانال جم که بسیاری از مادران را در خانه پای پاک کردن سبزی خانه نشین کرده بود.

واقعیت اینست که تمام توقعی که از سریال داشتیم یک داستان دنباله دار و پر کشش بود برای دنبال کردن ، حال یا با ماجرایی معمایی ، یا خانوادگی و یا طنز و این اواخر تاریخی 

بی تردید اینترنت ، شبکه های اینترنتی فرصت بی بدیلی در اختیار جهان گذاشتند، چیزی که تا پیش از آن پذیرفتنی نبود.

سریال ها و مینی سریال هایی که حرفی برای گفتن داشتند و باور کنید با هر نگاهی به مقوله سینما و تئاتر و ادبیات بنگرید در نهایت آنچه نجات بخش و همراه کننده هست همان حرفی است که مخاطب دوست دارد در یک مسیر کشف و شهودی درک کند ، تحت تاثیر قرار بگیرد و احساس همذات پنداریش تحریک شود.

در فهرستی که در ادامه میبینید احتمالا جای برخی سریال ها خالی است ، می توانید جای خالی را با سریال محبوبتان پر کنید اما فراموش نکنید این فهرست از چند شاخصه بهره برده است :

 

الف : اقبال عمومی 

اقبال عمومی از این نظر که توانسته طیف بیشتری را با خود همراه کند و مورد توجه قرار بگیرد.

این مورد توجه بودن می تواند به علاقه مندان پرو پاقرص ، مخاطبان عادی و حتی منتقدان بدل شود اما مهم این است هر سه دسته سریال را بصورت مستمر دنبال می کنند ،هر چند ممکن است اختلاف نظرهایی در مورد روایت ،شخصیت ها و پایان بندی داشته باشند، همانند اعتراضات در مورد پایان بندی بازی تاج و تخت ، اختلاف نظرها در مورد فصل بندی مردگان متحرک و...

 

ب: 

ماندگاری : 

ماندگاری از این جهت که سالها پس از اتمامش هنوز هم بیننده خاص خودش را دارد ، و طرفدارانش با وجود انهمه سریالی که پس از ان ساخته شده هنوز این سریال را با ارزش می دانند و ان را به دیگران توصیه می کنند‌.

 

ج: حرفی برای گفتن 

باور کنید هر دو مورد قبلی وابستگی شدیدی به همین مورد دارد ، حرف ، مضمون و محتوای موثر هر سریال نه به عنوان یک پر کننده کنداکتور پخش بلکه به عنوان یک اثر هنری که بتواند تاثیرگذاریش را بر مخاطب حفظ و او را با جهان دیگری متفاوت از دنیای اطرافش آشنا کند.

 

د: شگفت زدگی :

اگر اصل ادبیات و هنر را بر حیرت بدانیم همانطور که از شنیدن یک شعر یا دیدن یک اثر هنری شگفت زده میشویم و از همین حس لذتی دو چندان می‌بریم پس یکی از معیارهای انتخاب یک سریال خوب همین است که بتواند شما را شگفت زده کند با خود همراه کند و هرگز نتوانید ادامه را حدس بزنید.

 

د: تاثیر گذاری 

تاثیر گذاری شاید یکی از اصلی ترین خاصیت های هنر است که بسیاری از آثار از ان تهی اند.

تاثیرگذاری می تواند بیرون از قاب پدید بیاید ،یک سریال نوری به ذهن ما بتاباند و جهان پیرامون ما را روشن کند ، می تواند ما را با حقیقتی که با آن روبرو هستیم مواجه کند یا با به یادآوری روایات تاریخی کهن امروز دیگری را برایمان زنده کند. 

 

فهرست سریال های برتر : 

تاثیرگذارترین سریال قرن 

۱- برکینگ بد یا افسارگسیختگی :

برِیکینگ بَد، افسارگسیخته یا از راه به در شدن یا قانون‌شکن (ریشه نام این فیلم از اصطلاح to break bad که در شهر البوکرک نیومکزیکو است آمده) (به انگلیسی: Breaking Bad)؛ مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که سازنده و تهیه‌کنندهٔ آن وینس گیلیگان است. این مجموعه در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا ساخته و تهیه شده‌است. افسارگسیخته داستان والتر وایت (برایان کرانستون) دانشمند شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه ای را به تصویر می‌کشد که دبیر دبیرستان است. وایت در ابتدای داستان متوجه می‌شود مبتلا به سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانواده‌اش به همراه دانش‌آموز رفوزه پیشین خود، جسی پینکمن (آرون پال) شروع به تولید و پخش مت‌آمفتامین (شیشه) می‌کند اما رفته رفته به این کار آلوده شده و تبدیل به سرکردهٔ یکی از بزرگترین گروه‌های مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده می‌شود.

 

در ۲۰ ژانویه ۲۰۰۸، نخستین قسمت مجموعه و در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۳ قسمت آخر آن از طریق شبکه کابلی ای‌ام‌سی در آمریکا و کانادا پخش شد. در ۱۴ اوت ۲۰۱۱ ای‌ام‌سی اعلام نمود که این سریال برای فصل پنجم و پایانی در ۱۶ قسمت تمدید شده‌است.

 فصل آخر این مجموعه به دو بخش ۸ قسمتی تقسیم شد که در دو سال پخش می‌شود. بخش اول فصل آخر در ۱۵ ژولای ۲۰۱۲ آغاز شد و در ۲ سپتامبر ۲۰۱۲ پایان یافت و بخش دوم آن نیز در تابستان ۲۰۱۳ پخش شد.

افسارگسیخته تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد.

 این مجموعه توانست شانزده جایزه امی ساعات پربیننده از مجموع سی نامزدی را به دست بیاورد. 

 این سریال در جایزه گلدن گلوب توانسته دو بار نامزد بهترین سریال درام و چهار بار نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون هر کدام با یک برد شود. 

 بازیگران این سریال در جایزه انجمن بازیگران فیلم نیز حضور موفقی داشتند. در این جوایز کرانستون توانسته از پنج نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام صاحب دو جایزه شود، و مجموعه بازیگران نیز توانستند جایزه بهترین مجموع بازیگران سریال درام را تصاحب کنند.

 

در سال ۲۰۱۳، رکوردهای جهانی گینس رکورد «تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان» را به خاطر دریافت ۹۹ درصدی رأی مثبت منتقدان به نام افسارگسیخته ثبت کرد.

برکینگ بد روایت یک سقوط فجیع است در جهانی که آدمهایش برای آنچه هستند رضایتی در دل ندارند و از بودن و عمرشان لذت نمیبرند.

 

۲- چگونه با مادرت آشنا شدم :

آشنایی با مادر (به انگلیسی: How I Met Your Mother) یک مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی محصول شبکه سی‌بی‌اس است که برای اولین بار در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۵ پخش شد. این مجموعه توسط کارتر بیز و کریگ توماس ساخته شده‌است.

بزرگترین نقطه قوت این مجموعه زمانبندی و فیلمنامه های کوتاه حدودا ببست دقیقه ای در هر قسمت است که به خوبی همه بار مجموعه و شخصیت ها از طریق داستان و دیالوگ را به دوش می کشد.

آشنایی با مادر سریالی برای تمام سنین است و همه می توانند از ان بهره ببرند.

 

آشنایی با مادر از نظر منتقدان سریال موفقی توصیف شده‌است. این مجموعه برنده پنج جایزهٔ امی شد و در سال ۲۰۰۹ نیز نامزد دریافت جایزه بهترین سریال کمدی شد. فصل نهم فصل پایانی این سریال بود در آوریل سال ۲۰۱۴ به پایان رسید.

آشنایی با مادر خالق شخصیت های ماندگاری شد که هر مدام خاکستری و سرشار از ضعف و قوت هستند شبیه آنچه خود ما هستیم.

 

۳-کاراگاه واقعی ( فصل اول ) مینی سریال ۸ قسمتی

کارآگاه حقیقی (به انگلیسی: True Detective) نام یک مجموعهٔ تلویزیونی آنتولوژی جنایی آمریکایی ساختهٔ نیک پیزولاتو است که از شبکهٔ اچ‌بی‌او پخش می‌شود. فصل اول سریال، شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی چون متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهن و مایکل پاتس است.

کاراگاه واقعی علاوه بر داستان پردازی خوب ،دو بازیگر اصلی خوب دارد که به خوبی گذشته و حال را به تصویر می کشند و یکی از کشش های اصلی سریال مدیون بازی این دو است.

 فصل اول این سریال در چند خط زمانی اتفاق می‌افتد و بر روی تحقیقات دو پلیس برای یافتن قاتلی سریالی که دست به‌جنایت‌هایی زده، طی مدت ۱۷ سال متمرکز است. فصل اول از ۲۴ ژانویه ۲۰۱۴ آغاز شد و در ۹ مارس ۲۰۱۴ به اتمام رسید و شامل ۸ قسمت بود.

این سریال در فصل اول با نظرات مثبت و تحسین منتقدان روبرو شد؛ مجلهٔ آتلانتیک سریال کارآگاه حقیقی را «بهترین مجموعه تلویزیونی» خواند و متاکریتیک به این مجموعه، لقب «تحسین جهانی» داد. این سریال به سبک آنتولوژی ساخته شده‌است، بدین معنا که در انتهای هر فصل، داستان خاتمه یافته و فصل بعد با داستانی متفاوت و تیم بازیگری جدید ساخته خواهد شد.

فصل اول کارآگاه حقیقی با واکنش عمدتاً مثبتی از سوی منتقدان همراه بود و بسیاری آن را جزو یکی از بهترین سریال‌های درام سال دانستند.

 راتن تومیتوز گزارش کرد که ۸۷٪ منتقدان نظر مثبتی دربارهٔ فصل اول سریال داشته‌اند که این درصد از روی ۶۵ نقد به دست آمده و در مجموع نمره ۸٫۸/۱۰ را نصیب آن می‌کند. جمع‌بندی نظرات منتقدان راتن تومیتوز می‌گوید: «در سریال کارآگاه واقعی، بازی وودی هارلسون و متیو مک‌کانهی، بیننده را میخ‌کوب کرده و سبک فیلم، صحنه‌ها و هدایت اجرای بازیگران روی‌گرداندن از این سریال را بسیار سخت می‌کند.»

 

در متاکریتیک نیز، فصل اول سریال نمره ۸۷ از ۱۰۰ برپایه نظر ۴۱ منتقد دریافت کرد که به معنای «تحسین جهانی» است.

 

آتلانتیک، دیلی تلگراف و دیلی بیست، کارآگاه حقیقی را قوی‌ترین سریال اخیر توصیف کردند که در یادها خواهد ماند.

 تیم گودمن از هالیوود ریپورتر نوشت: «اجرای بازیگران، دیالوگ‌ها و ارزش‌های تولیدی سریال به قدری بالاست که آن را تبدیل به اثری با کیفیت کرده‌است.»

منتقد هیت‌فیکس نیز نظر مثبتی دربارهٔ سریال داشت و دربارهٔ آن نوشت: «باید بیشتر دربارهٔ کاری که پیزولاتو انجام داده‌است صحبت شود. او با فرم و نگاهی جدید نوعی از مجموعه آنتولوژی را خلق کرده‌است که قطعاً نقطه تغییری برای سریال‌های درام تلویزیون خواهد بود.»

 ریچارد لاوسن از ونتی فر نوشت: «حساسیت وسواس‌گونه‌ای که پیزولاتو و فوکوناگا در روند تولید داشته‌اند باعث خلق اثری فریبنده در ژانری کهنه شده‌است.»

 

 

فصل های بعدی این سریال نتوانست موفقیت فصل اول را تکرار کند اما همچنان فصل اول به عنوان یک مینی سریال ، یکی از بهترین مینی سریال های تاریخ سریال سازی است.

 

۴-چرنوبیل 

مینی سریال ۵ قسمتی 

چرنوبیل (به انگلیسی: Chernobyl) یک مینی‌سریال تلویزیونی پنج‌قسمتی بریتانیایی-آمریکایی در ژانر درام تاریخی است. نویسنده و خالق مجموعه کریگ مازن و کارگردان آن یوهان رنک است. چرنوبیل تولید مشترک شبکهٔ کابلی آمریکایی اچ‌بی‌او و شبکهٔ تلویزیونی بریتانیایی اسکای است؛ این مجموعه در ۶ مه ۲۰۱۹ در ایالات متحده و در ۷ مه ۲۰۱۹ در بریتانیا به نمایش درآمد و در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ به پایان رسید.

 این سریال فاجعهٔ هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین و تلاش‌های پاک‌سازی بی‌سابقه‌ای که به دنبال آن رخ داد را به تصویر می‌کشد.

چرنوبیل در ۷۱امین دوره مراسم جوایز امی موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش‌های مختلف از جمله بهترین مینی سریال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شده‌است.

راتن تومیتوز گزارش کرد که ۹۵٪ منتقدان نظر مثبتی دربارهٔ سریال داشته‌اند که این درصد از روی ۵۶ نقد بدست آمده و در مجموع امتیاز ۸٫۸۴ از ۱۰ را نصیب سریال می‌کند.

 در سایت متاکریتیک نیز با احتساب ۲۶ نقد، امتیازِ ۸۳ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داده که به معنای «تحسین جهانی» است.

همچنین در مجله و وبسایت فرانسوی آلوسینه، این سریال با دریافت امتیاز از ۱۳ منتقد، به امتیازِ ۴٫۱ از ۵ دست یافت و همچنین در بخش بهترین سریال‌ها، در رتبه اول قرار گرفت.

 

واشینگتن‌پست و بی‌بی‌سی: «گفته‌اند که این مجموعه با تمرکز بر روی قدرت اطلاعات و اینکه رهبران نامشروع می‌توانند به‌طور عمد یا غیرعمد اشتباهات را فراتر از درک خود مرتکب شوند و جامعه را با دروغ‌های خود به سمت نابودی بکشانند و چرنوبیل به خوبی از عهدهٔ این مهم برآمده است.»

 

«هنک استوور» از واشینگتن‌پست از آن به خاطر نشان دادن «چه اتفاقی رخ می‌دهد که دروغ گفتن به مردم به همین راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد» تمجید کرد.

 

«مری سایال»، چرنوبیل را به عنوان «نمایش هوشمندانه‌ای از هزینه‌ها و بهای انسانیِ سانسورها و دروغ‌های دولتی ستایش می‌کند» و دوست دارد چنین افشای مشابهی را برای فاجعه بوپال ببیند.

 

بن تراورس از ایندی‌وایر نوشت: «چرنوبیل برای همه نیست. با شدت انفجارش، هوای ثابت کشنده اش، می‌تواند برای تجدید حیات دوباره این فاجعه غیرقابل‌تصور، ناراحت‌کننده باشد. اما مازن و یوهان رنک یک کار با ابهت انجام می‌دهند که مردم را به این داستان پر از وحشت دعوت می‌کند. هر لحظه تهوع، هر لحظه وحشت، چه گوشت فاسد شده باشد و چه تصمیمی برای دلایل اشتباه گرفته شود، یک هدف دارد و به بیننده عاقبت دروغ را نشان می‌دهد. سریال چرنوبیل یک برنامه تلویزیونی نفس‌گیر از این فاجعه است که در چندین سطح مورد تحسین قرار خواهد گرفت.»

 

نورین رجا از ونیتی فایر گفت: «با چرنوبیل که در قلب بزرگ‌ترین فاجعه هسته‌ای قرن بیستم غرق شد، اچ‌بی‌او یک مینی سریال بسیار دقیق و کنترل‌شده را ارائه داد.»

 

 

آیشاتو لورن از برین دمیج: «تماشای این مجموعه بسیار سخت است، غم‌انگیز و ملال‌آور است، اما ضروری است. همه باید آن را ببینند. زیرا یک بخش بسیار مهم در تاریخ بشریت را این سریال به نمایش کشیده‌است».

 

در راتن تومیتوز امتیاز بینندگان این سریال ۴٫۸ از ۵ است.

 

در بخش مردمیِ سایت فرانسوی آلوسینه نیز امتیاز ۴٫۷ از ۵ را دریافت کرد.

 

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که پخش مینی‌سریال اچ‌بی‌او موجب رشد آمار گردشگری و بازدید از چرنوبیل شده‌است. طبق اعلام دفتر خدمات مسافرتی «سولوایست» چرنوبیل حضور گردشگران در منطقه از می ۲۰۱۹ نسبت به همین ماه در سال گذشته تا ۳۰ درصد افزایش یافته‌است. «سرگی ایوانچوک» مدیر شرکت به رویترز می‌گوید ثبت نام برای ماه‌های جون، ژوئیه و اوت نیز به دنبال پخش سریال تا ۴۰ درصد رشد داشته‌است. دفتر «چرنوبیل تور» نیز رشد مشابهی را گزارش می‌دهد.

 

۵- 

بازی تاج‌وتخت (به انگلیسی: Game of Thrones) 

بازی تاج و‌تخت به واسطه رجعت به داستان های افسانه ای و تخیلی که مخاطب امروز نیازمند دیدن آنست ، یکی از سریال های مورد توجه در این سالها بود که مخاطبانش مدتها در انتظار دیدن فصل های آن ماندند.

بازی تاج و تخت ،یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته‌است. پخش فصل هفتم از ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۷ آغاز شد، و در ۲۷ اوت ۲۰۱۷ به پایان رسید. نخستین قسمت از فصل هشتم و آخر این مجموعه، متشکل از شش قسمت، در ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ پخش گردید و با پخش آخرین قسمت از آن در ۱۹ مهٔ ۲۰۱۹ این مجموعه به پایان رسید.

بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. با وجود استفاده از برهنگی، خشونت و خشونت جنسی که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند. این سریال تا کنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

هر چند بسیاری از طرفداران پر و پاقرص این مجموعه از انتهای داستان راضی نبودند اما به زعم نگارنده پایان بندی این سریال یکی از بهترین و اصلی ترین نقطه قوت این داستان حماسی و افسانه ای بود.

 

۶-خانواده امروزی (به انگلیسی: Modern family) یک مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی است که توسط کریستوفر لوید و استیون لویتان در شبکه تلویزیونی ABC ساخته شد. 

خانواده امروزی به واسطه 

در سال ۲۰۱۰ این مجموعه توانست جایزه بهترین کمدی جوایز امی را به همراه چهار جایزه دیگر امی از آن خود کند. این مجموعه در قالب ۲۵۰ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای ساخته و پخش شده‌اند. فصل اول این سریال در ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۹ به نمایش درآمد.

 

در این سریال تلویزیونی ۳ خانواده که از قشر نسبتاً مرفه آمریکا هستند با روابط خانوادگی، به یک دیگر مربوط شده و داستان زندگی آن‌ها به صورت طنز به تصویر کشیده می‌شود.

مدرن فامیلی به خوبی تفاوت و چالش های بین نسل ها و حتی نژاد های گوناگون را در کنار سنت و مدرنیته جامعه اش به تصویر کشیده و ارجاعات طنزآلودش به آثار سینمایی شبیه پدرخوانده فوق العاده است .

 

خانواده امروزی در بیش از ۳۰ کشور جهان همچون کویت، روسیه، هلند، اسرائیل و فرانسه نمایش داده می‌شود و همچنین در کشورهای دیگری مثل ایران، یونان و شیلی سریالی با اقتباس از همین سریال ساخته شده است .

کپی ساخته شده از این سریال در ایران به نام هفت سنگ که کپی نعل به نعل روایت و بازی ها بود 

( منهای تغییر شخصیت و ادمهای یک اپیزود به واسطه قوانین داخلی) و اعتراضات بسیاری را برانگیخت.

 

 

علاوه بر این شش سریال به اختصار می توان به چند سریال مورد توجه دیگر هم اشاره کرد : 

مردگان متحرک 

مجموعه سیمپسون ها (انیمیشن)

مجموعه پر مخاطب فرندز 

سریال Big Little Lies (دروغ‌های کوچک بزرگ)

فرار از زندان 

و ...

 

نوید جعفری

انتشار در نشریه سینمایی شتر

شماره ۸ و ۹ مرداد ۹۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی